Care sunt documentele necesare pentru încheierea contractului de furnizare a energiei electrice în cazul clientului final CASNIC ? InfoCons protectia consumatorilor te informeaza
Documentele pe care trebuie să le puneți la dispoziția furnizorului pentru încheierea contractului de furnizare a energiei electrice:
Client existent, loc de consum existent – client care dorește să își schimbe tariful (trecere din Serviciul Universal în Piața Concurențială):
- cerere încheiere contract de furnizare
- copia actului de identitate
Client nou, loc de consum existent – client care preia locul de consum al unui client existent Electrica Furnizare:
- cerere încheiere contract de furnizare
- copia actului de identitate
- o declaraţie pe propria răspundere privind deţinerea unui drept locativ, cu precizarea calităţii (proprietar/coproprietar, unic moştenitor, comoştenitor, soţ, chiriaş, beneficiar rentă viageră etc.) și privind faptul că nu există litigii locative cu privire la spaţiul pentru care se solicită încheierea contractului, iar în cazul în care se dovedeşte contrariul, exprimarea acordului pentru rezilierea contractului, cu posibilitatea actualizării declaraţiei, dacă este cazul, atât prin mijloace de comunicare la distanţă, cât şi prin acord tacit” – este inclusă în cadrul cererii de încheiere a contractului de furnizare.
Client nou, loc de consum nou – client care nu a mai avut contract de furnizare cu niciun furnizor de energie electrică:
- cerere încheiere contract de furnizare
- copia actului de identitate
- certificatul de racordare sau avizul tehnic de racordare, dacă OR nu a emis certificatul de racordare, și convenția de exploatare, în situația în care OR consideră că este necesară. Acestea pot fi anexate contractului de furnizare după încheierea acestuia, dar înainte de data începerii furnizării energiei electrice.
Client nou – schimbare furnizor:
- cerere încheiere contract de furnizare
- copia actului de identitate
- o declaraţie pe propria răspundere privind deţinerea unui drept locativ, cu precizarea calităţii (proprietar/coproprietar, unic moştenitor, comoştenitor, soţ, chiriaş, beneficiar rentă viageră etc.) și privind faptul că nu există litigii locative cu privire la spaţiul pentru care se solicită încheierea contractului, iar în cazul în care se dovedeşte contrariul, exprimarea acordului pentru rezilierea contractului, cu posibilitatea actualizării declaraţiei, dacă este cazul, atât prin mijloace de comunicare la distanţă, cât şi prin acord tacit.
- notificare de schimbare a furnizorului
- o factură cât mai recentă de la vechiul furnizor
Dreptul de retragere:
Este bine să știi că ai dreptul de a te retrage din contract în termen de 14 zile, fără a preciza motivele.
Perioada de retragere expiră după 14 zile de la încheierea contractului.
Pentru a-ți exercita dreptul de retragere, este necesar să ne informezi cu privire la decizia de a te retrage din contract.